Test: Einzeltest: De Element S-behuizing van Thermaltake
Zitat: Afgezien van de enigszins misplaatste rode rand rondom de deur heeft Thermaltake met de Element S een redelijk ingetogen behuizing afgeleverd. De afwerking van de behuizing is, afgezien van het slappe plastic dat voor het deurtje wordt gebruikt, netjes, en dat geldt ook voor het binnenwerk. Dit is niet alleen keurig meegeverfd, maar ook het gerolde, dubbelgevouwen stalen plaatwerk is prima uitgevoerd: na het inbouwen viel op onze handen geen schaafwond of snee te bekennen, en met menige kast is dat nog weleens anders. Ook de rubberranden op de zijwanden getuigen van aandacht voor detail. Een aantal kleine puntjes doen echter afbreuk aan het ontwerp. Zo zijn de afsluitplaatjes van de uitbreidingsslots van het break-away type, waardoor deze niet opnieuw gemonteerd kunnen worden. Daardoor bestaat het risico op gapende gaten aan de achterzijde. Ook over het i/o-shield lijkt niet goed te zijn nagedacht: het standaard gemonteerde exemplaar is weliswaar netjes zwart, maar de kans is klein dat deze met het gebruikte moederbord kan worden gecombineerd. Meestal zal dus het met het moederbord meegeleverde i/o-shield moeten worden gebruikt, waardoor het volledig zwarte beeld aan de achterkant en binnenkant van de kast alsnog verstoord wordt. Al levert Thermaltake met de Element S door de bank genomen een nette kast af, toch roept het ontwerp als zodanig wat vraagtekens op. De prijs van ruim 100 euro en sommige features, zoals het kabelmanagement en de royaal uitgevoerde ventilatievoorziening, duiden erop dat Thermaltake de Element S als een high-end kast wilde neerzetten. Tegelijkertijd biedt de Element S maar bar weinig ruimte voor dat kabelmanagement, is het deurtje niet solide uitgevoerd en doet de break-away-uitvoering van de afsluitplaatjes aan de achterkant wat gemakszuchtig aan: zaken waar een high-end kast geen last van hoort te hebben. Ernstiger is dat de snelheid van de kastventilators niet wordt geregeld, waardoor het geluid van de casefans dat van vrijwel elke processorkoeler of vga-kaart zal overstemmen. Juist voor een kast die als stil wordt aangeprezen, is dat eigenlijk niet te begrijpen. Kortom, de Element S kampt een beetje met een identiteitscrisis, en zou wat ons betreft dan ook best wat minder prijzig mogen zijn.